دانش‌آموزان قزوینی با مفاهیم تخصصی حوزه گردشگری آشنا شدند

هم‌زمان با آغاز هفته گردشگری و به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی گردشگری با شعار گردشگری و صلح کارشناسان این حوزه با حضور در مدارس قزوین به تبیین مفاهیم تخصصی گردشگری برای دانش‌آموزان پرداختند.

به‌گزارش میراث آریا، نادر محمدی ضمن گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری با اشاره به اهمیت بحث آموزش کودکان در توسعه این حوزه گفت: کودکان بالاترین پتانسیل را برای دریافت آموزش‌های مؤثر دارند و آموزش مفاهیم این حوزه از سنین پایه و کودکی می‌تواند نقش مهمی در توسعه پایدار گردشگری داشته باشد.  

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان افزود: در همین راستا و هم‌زمان با اولین روز از هفته گردشگری کارشناسان این حوزه با حضور در مدارس مقطع ابتدایی قزوین به تعریف صنعت گردشگری و ارائه توضیحاتی در خصوص مفاهیم علمی و تخصصی مرتبط با این صنعت برای دانش‌آموزان پرداختند.

دانش‌آموزان قزوینی با مفاهیم تخصصی حوزه گردشگری آشنا شدند

محمدی اضافه کرد: در این برنامه آموزشی علت نامگذاری روز جهانی گردشگری،  احترام به فرهنگ میزبان در سفر، ضرورت آشنایی با آداب‌ورسوم، خوراک و پوشاک محلی جامعه میزبان در مقاصد سفر و بایدها و نبایدهای بازدید از موزه‌ها از جمله موضوعاتی بود که توسط کارشناسان ارائه شد.

او خاطرنشان کرد: همچنین در این برنامه دانش‌آموزان با تعدادی از آثار تاریخی فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری شاخص استان آشنا شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700457
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha